SEARCH THIS BLOG

Looking for a particular song? Search this blog here:

13 April 2013

求主作我光 (Bernadette Farrell)





1. 期盼亮光,黑暗中等待,
我們回轉,真理尋索;
求主納作祢聖潔子民​:
世人看見之光。

(副歌)
基督真光,
照徹我心,驅散諸幽暗。
基督真光,
今來照耀屬祢教會。

2. 期盼平安,世局滿憂疑,
絕望困境怎得希望?
惟主話語展大能拯救,​
差我傳主之聲!

3. 期盼糧食,多處有飢民,
疲乏、乾涸,渴慕糧、水;
如餅擘開,主用​以分享,
藉我使人飽足。


4. 期盼居所,多人無溫暖,
獨自流浪,家在何處?
願主用我作蔭蔽居所​:
活石建築之宮。

5. 主賜我眾豐盛的恩賜,
多人渴望心有所屬!
願主使用彼此作僕人,
使​主國度來臨。

See also the original English version: Christ, be our light (Bernadette Farrell)

Composer: Bernadette Farrell (1994)

See my other blog postings in the Contemporary Catholic series.

No comments:

Post a Comment